zaterdag 29 februari 2020

Het CBR

Ik kreeg van het CBR de volgende mail. De inhoud maakt duidelijk wat ik had gevraagd. Bedankt voor uw bericht, waarin u aangeeft dat u wacht op een reactie op uw gezondheidsverklaringsprocedure. Verder geeft u aan dat u met de auto naar het buitenland wilt. Hieronder leest u onze reactie. 75+regeling U valt onder de 75+ regeling. Dat betekent dat u maximaal 1 jaar door mag blijven rijden als uw rijbewijs is verlopen. Dit geldt binnen Nederland. In het buitenland rijden is in deze periode niet toegestaan. Ik begrijp dat het erg vervelend kan zijn dat u niet met de auto naar het buitenland kunt, aangezien u noemt dat vrienden en familie van u in Duitsland wonen. Wij hebben deze maatregel echter hard nodig om onze achterstanden in te lopen, tevens is het een dwingende maatregel waar ik niets aan kan veranderen. Uw rijbewijs is verlopen op 18 februari 2020. U krijgt uiterlijk 90 dagen voordat het extra jaar administratieve verlenging voorbij is bericht. Dit is in uw geval op 18 november 2020. Helaas kan ik u geen ander antwoord geven. Het lijkt mij dat hier sprake is van discriminatie op leeftijd. Staat daar geen straf op?

Geen opmerkingen: