woensdag 3 augustus 2011

Enquête

Onlangs had ik een telefonisch gesprek met iemand van de vereniging Eigen Huis. Het duurde 2 minuten.
Nu kreeg ik een verzoek om over dit gesprek een enquête in te vullen. Dat zou 5-7 minuten duren werd er bij geschreven.Ik vond dat nogal belachelijk.

6 opmerkingen:

Vereniging Eigen Huis zei

Beste Michiel,
Jammer dat je dit zo ervaren hebt. Mede op basis van je reactie stel je ons in staat om onze dienstverlening (continue) te verbeteren. We kunnen in ons systeem helaas niet zien hoe lang een gesprek heeft geduurd en aan de hand daarvan mensen niet uitnodigen.
Met vriendelijke groet,
Pauline
Webcare Vereniging Eigen Huis

Michiel zei

Beste Pauline,

Op S.O.S. Verbouwing hebben we kunnen zien wat de Vereniging Eigen Huis doet met kritiek.
Mijn eigen ervaring met een aankoopkeuring was ook niet geweldig, zie mijn blog van 12-5-2008, en de reacties van anderen wezen in dezelfde richting. De Vereniging Eigen Huis kan niet met kritiek omgaan. Waarom dan deze enquête.

Vereniging Eigen Huis zei

Beste Michiel,
Hoewel we trots zijn op onze dienstverlening met het doel onze leden te ontzorgen en te helpen, komt het ook voor dat we hierover klachten ontvangen en waar we soms met een klant niet uitkomen.

We zien klachten als kansen om onze diensten te verbeteren. Dit is een continue proces en geldt ook voor de bouwkundige keuringen. We staan open voor alle feedback en vinden het dan ook jammer dat je het idee hebt gekregen dat wij niet met kritiek om kunnen gaan. Laat het ons vooral weten wanneer je tevreden of ontevreden ben.

Met vriendelijke groet,
Pauline
Webcare Vereniging Eigen Huis

Michiel zei

Pauline heeft kennelijk geen ervaring met aankoopkeuringen. Het wordt uitgevoerd door iemand die niet in dienst is van de Vereniging Eigen Huis, en vooral wordt betaald voor de extra tijd. Wij werden dan ook uitgenodig om in een café nog eens over de keuring te komen praten. Drie kwartier extra tijd. Kassa! Dat hij er verder asbest pijpen niet had gezien kwam later aan de orde.
Het is nu eenmaal zo dat aangeklaagde en rechter dezelfde zijn. Dat is nooit goed, ook niet bij de VEH.
Waarom geen commissie met leden die dit soort dingen afhandelen?

Vereniging Eigen Huis zei

Beste Michiel,

Het idee van een commissie met leden die zich over bepaalde klachten kunnen buigen heb ik doorgegeven binnen onze organisatie. Bedankt voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,
Pauline
Webcare Vereniging Eigen Huis

Anoniem zei

VEH heeft zijn beleid niet veranderd, vele consumenten zijn het slachtoffer van nutteloze keuringen.
in de kleine lettertjes stelt de VEH dat zij niet verantwoordelijk is voor haar eigen keuringen, dit heeft ons een faillissement opgeleverd. Enige hulp als lid van de vereniging hebben wij niet gekregen maar een batterij aan advocaten om de keurder bij te staan dat kon wel.

https://www.reclamecode.nl/webuitspraak.asp?ID=72495&acCode

meld u aan bij: gedupeerden-aankoopkeuring@hotmail.nl