zaterdag 14 april 2012

Facebook een hype?

Ik vraag me af of Facebook niet alleen maar een hype is. Ik zag dat mensen wel heel selectief zijn in hun berichten.
- Zo was er een Facebook vriendin die een dochter verloor. Dat zette ze niet op Facebook, hoewel ze tot dan toe ijverig berichten op Facebook zette. Heel voorstelbaar natuurlijk, maar je blijft via Facebook dus niet echt op de hoogte van je vrienden.
- Als je veel vrienden hebt heb je geen tijd om hun berichten te lezen.
Als je iets op Facebook zet weet je dus niet of je vrienden het lezen, en de kans dat ze het lezen neemt af.
- Toen ik op Facebook een advertentie aanklikte bleek ik ook volger van de adverteerder te zijn geworden.
Het zou kunnen betekenen dat veel mensen iets op Facebook zetten, maar dat weinigen dat lezen. En dat ze zeker geen advertentie aanklikken.
Het einde van Facebook? Geen aandelen kopen, lijkt me!

Geen opmerkingen: