woensdag 12 mei 2010

KPN helpdesk

Als je KPN als provider hebt, dan is er een Control panel om daarmee allerlei problemen op te lossen.
Alleen werken de meeste opties ervan niet. Als je bijvoorbeeld op HELP klikt krijg je geen Help informatie, maar een beschrijving van wat er gebeurt als de website verhuisd.
Nu had ik een probleem: ik had een directory op schrijven voor de wereld willen zetten, maar dat lukte niet:
ik kreeg de boodschap "Access denied", dus het omgekeerde.
Bij de helpfunctie kon ik het uiteraard niet vinden, dus een mailtje gestuurd, waarin ik ook aan de orde stelde dat de help-functie niet goed was. Ik kreeg als antwoord dat de email helpdesk er niet was om problemen op te lossen, daarvoor moest ik een bepaald nummer draaien.
Maar daarbij konden ze me ook niet helpen. Ze konden er niets aan doen, ik moest de directory maar deleten en opnieuw aanmaken, en dan dezelfde files er naar toe uploaden.
Maar als je niet kun zien welke files er staan is dat niet zo simpel.

Ik vond zelf wel de oplossing: het was een fout in mijn FTP programma. Met een ander FTP programma lukte het allemaal wel. Maar daar had de helpdesk ook aan kunnen denken.

Geen opmerkingen: